دانش و فناوری

کلیسای سنت مایکل ؛یکی از پنج کلیسای مشهور

کلیسای سنت مایکل هامبورگ یکی از پنج کلیسای مشهور پروتستان بوده است که از زیبایی و جذابیت بالایی برخور دار است در ادامه با کلیسای زیبا بیشتر آشنا خواهیم شد.

کلیسای سنت مایکل | مشهورترین کلیسا در هامبورگ

سنت مایکل مشهورترین کلیسای شهر و یکی از پنج کلیسای اصلی پروتستان های هامبورگ به شمار می رود. یک مجسمه بزرگ برنزی زیبا، بالای کلیسا قرار دارد که پیروزی قدیس را بر شیطان نشان می دهد. این کلیسا یک مناره باروک با روکشی از مس دارد.
دو جناح دارد که در محل تقاطع هر یک از آنها یک برج مربعی شکل عظیم دیده می شود.

کلیسای سنت مایکل ؛یکی از پنج کلیسای مشهور

دالان دفن اموات و راهروی منتهی به آن در سمت غربی جایگاه کر قرار گرفته. طبقه پایینی کلیسا بر اساس الگوی هندسی بسیار زیبایی طراحی و ساخته شده است.
این کلیسا به عنوان اولین ساختمان در هامبورگ پس از اصلاحات شناخته می‌شود و در سال ۱۶۸۵ جدیدترین و اصلی‌ترین کلیسای شهر به شمار می‌آمد. کلیسای سنت مایکل را تقریباً از هر نقطه‌ای از شهر می‌توان دید.

سنت مایکل که ۱۳۲ متر ارتفاع دارد ، نماد هامبورگ است و برج ساعت‌ آن مدت‌ها علامت خشکی برای کشتی‌هایی بود که در رودخانه «البه» کشتیرانی می‌کردند. پاداش افرادی که زحمت بالا رفتن از این ساختمان و رسیدن به بالاترین نقطه‌ی برج ناقوس آن را به خود می‌دهند، چشم‌اندازی تماشایی از شهر و بندر هامبورگ است.

هر کجای هامبورگ باشید سقف کلیسای سنت مایکل از دید شما پنهان نخواهد ماند. به سختی می‌توان صدای ناقوس آن را نشنیده گرفت. هر روز رأس ساعت ۱۰ صبح و ۹ شب، شیپورچی مشهور سنت مایکل به تک‌نوازی ترومپت از برج ناقوس می‌پردازد. این سنت قدمتی ۳۰۰ ساله دارد.

موقعیت مکانی کلیسای سنت مایکل را می‌توان یکی از زیباترین نقاط در هامبورگ دانست که مشرف به بندر، رودخانه البه (Elbe River) و مرکز شهر است. اما این منطقه را با صفت بدشگونی می‌شناسند زیرا سنت مایکل سومین کلیسایی است که در این مکان ساخته شده است.
اولین کلیسا در قرن ۱۷ میلادی توسط یک رعد و برق قدرتمند تخریب شد و دومین کلیسا طی تلاش برای مرمت بنا در سال ۱۹۰۶ دچار آتش سوزی شده و با خاک یکسان شد.

هنگام وارد شدن به کلیسا اگر به بالا نگاه کنید مجسمه‌ای مسی از فرشته‌ی مقرب «میکائیل» را خواهید دید که در حال نزاع با شیطان است و با عشقی که سوی خداوند دریافت کرده است از درگاه ورودی پاسداری می‌کند. این کلیسا که به سبک باروک ساخته شده دارای ۵ ارگ در نقاط مختلف ساختمان است.

کلیسای سنت مایکل ؛یکی از پنج کلیسای مشهور

افرادی که هنگام ظهر از کلیسا دیدن کنند به شنیدن ۱۵ دقیقه ارگ نوازی توسط استاد حاذق ارگ دعوت می‌شوند. برای لذت بردن از نمای پانورامای هامبورگ باید از ۴۵۳ پله بالا رفته تا به انتهای برج ناقوس برسید.
در میانه‌ی راه برای استراحت و رفع خستگی به موسیقی ارگ‌ها گوش خواهید داد.
وقتی به بالای برج رسیدید از بزرگ‌ترین ساعت آلمان که مشخصه‌ی «زنگ هزاره» مشهور این کلیسا است دیدن خواهید کرد.
نگاه کردن به شهر در شب‌ها از این نقطه و دیدن هزاران نوری که شهر را روشن کرده بسیار زیبا است.

کلیسای سنت مایکل ؛یکی از پنج کلیسای مشهور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا