چهره هافرهنگ و هنر

بیماری افسر اسدی چیست ؟

بیماری افسر اسدی بازیگر چیست / ماجرای بیماری پارکینسون افسر اسدی +فیلم و بیماری افسر اسدی چیست در ادامه با تصاویر جدید و اطلاعات کامل درباره بیماری پارکینسون افسر اسدی بازیگر بخوانید

بیماری افسر اسدی چیست / ماجرای بیماری پارکینسون افسر اسدی بازیگر +فیلم

مجله بهتامگ – افسر اسدی بازیگر سینما و تلویزیون راز ناگفته ای درباره بیماری پارکینسون خود افشا کرد که در فیلم زیر می بینید:

مهرماه ۱۴۰۲ افسر اسدی بازیگر قدیمی و با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در یک مصاحبه پرده از بیماری خود برداشت و گفت: مدتی است به بیماری پارکینسون میتلا هستم و افسردگی دارم و تحت مراقبت می باشم. او سال هاست به بیماری پارکینسون و پیشتر به بیماری پنیک مبتلاست .
خانم افسر اسدی که همسر اصغر همت بازیگر می باشد در جدیدترین گفتگو از وضعیت بد جسمانی‌ و مصرف داروهای زیاد اعصاب و روان خبر داد و گفت به خاطر پَنیک مدت‌ها خانه نشین بود.

او تا به امروز هرگز حاضر به گفتگو درباره بیماری‌اش نشده است. فیلم مصاحبه دردناک این بازیگر را ببییند:

درباره بیماری پارکینسون افسر اسدی

خانم اسدی در مصاحبه با سایت «دیباچه» از ابتلا به پارکینسون خبر داد و گفت با دارو سعی در جلوگیری از پیشرفت این بیماری را دارد. به گفته این بازیگر پیشکسوت، مصرف داروی زیاد، باعث اختلال در انجام کارهای روزمره‌ از سوی او شده است.

افسر اسدی همچنین گفت پیش از داروهای مربوط به پارکینسون، به خاطر ابتلا به پَنیک، داروهای اعصاب مصرف می‌کرد. او گفت شرایط ناشی از حملات پنیک باعث شده‌ بود تا مدتی خانه‌نشین شود.

اما به تازگی در مهر ماه به صحنه برگشته و در نمایش «در انتظار گودو»به کارگردانی مازیار لرستانی ایفای نقش کرده است. این نمایش مهرماه جاری در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

بیماری پارکینسون چیست

بیماری پارکینسون پس از آلزایمر شایع‌ ترین بیماری مخرب اعصاب به شمار می‌‌رود. پارکینسون یک اختلال عصبی است که بر حرکت تأثیر می گذارد. این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌‌های ترشح‌‌کننده ماده‌‌ای به نام دوپامین رخ می‌دهد که نقش مهمی در تنظیم حرکت بدن دارد.

علت و دلیل بیماری پارکینسون

علت بیماری پارکینسون تقریباً ناشناخته است؛ اما این بیماری در نتیجه از بین رفتن یا ضعیف شدن و لطمه خوردن سلول‌های عصبی در مغز میانی به وجود می‌آید. سلول‌های عصبی ماده‌ای به نام دوپامین، ترشح می‌کنند که پیام‌های عصبی را از مغزمیانی به بخش دیگری از مغر به نام کارپوس استراتوم می‌برد. این پیام‌ها به حرکت بدن تعادل بخشیده و وقتی سلول‌های ترشح‌کننده دوپامین در مغزمیانی می‌میرند، مراکز دیگر کنترل‌کننده حرکات بدن نامنظم کار می‌کنند. اختلالات به وجود آمده در مراکز کنترل بدن در مغز و همچنین از بین رفتن ۸۰ درصد سلول‌های ترشح‌کننده دوپامین باعث پدیدار شدن علائم پارکینسون می‌شود.

عوامل ژنتیکی: محققان جهش‌های ژنتیکی خاصی را کشف کرده‌اند که می‌تواند باعث بیماری پارکینسون شود. تغییرات این ژن خاص درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را بالا می‌برد.
عوامل محیط: قرار گرفتن در معرض سموم خاص یا عوامل محیطی ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد؛ گرچه درصد احتمال آن پایین است.

از دیگر مواردی که می‌تواند علت بیماری پارکینسون باشد؛ می‌توان به افزایش سن،، آسیب مغزی، تومورهای مغزی، مصرف برخی داروهای خاص، آنسفالیت پس از آنفلوانزا، عفونت با ویروس‌های دارای رشد آهسته یا مسمومیت با مونواکسید کربن را نام برد

علائم

لرزش ناگهانی انگشتان دست یا پا
اختلال‌های گفتاری
مشکل در بلع مواد غذایی
عدم تعادل در حرکات بدن
افسردگی و مشکلات روان‌شناختی
سفت شدن تدریجی عضلات
تغییر حالت چهره
آبریزش دهان
مشکلات بینایی
مشکلات گوارشی مثل یبوست
اختلال در خواب
مشکلات بویایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا